Ahad, 25 Ogos 2013

DuaTiga-Ogos-DuaRibuTigaBelas

Assalam..
(hope tak ada  pembaca.. >.< )
see walaupun tarikh harini dah 25..
tapi aku tetap nak letak tajuk di atas 23/Ogos/13
yy? sebab ada benda yang aku taknak berlaku dalam hidup aku 
dah pun berlaku.. Kawan baik aku (Azim) excident malam tu.
Patutla masa petang sebelum dia excident tu dia tngk aku  lama n lain macam ja.
Aku  baru tersempak dngn dia petang tu alih2 malam dapat taw dia excident!(pukul 10.05pm)
Aku mcam tak boleh nak percaya! seriously sebab dia call aku pukul 7lebih..
then aku text dia pukul 10.00pm tapi fon dia dah off. serious aku hairan
tapi.. aku fikir positif.walaupun hati aku rasa lain macam ja..kenapa dia off fon!!..
Then,masa tu aku  nak alihkan kipas,aku pegang kipas,tetiba tataw macam mana jari aku boleh termasuk dalam kipas tu and jari aku luka..darah kuar banyak sangtt..aku sapu ubat..
Then,kawan aku sorang lagi (Syukur) text aku kata Azim,Daniel,Israfil excident..
Aku Terkejut sangatt.. aku try call num Israfil tapi masih aktiv num tu n tak berjawab.. tapi fon Azim dah off..
jadi,aku nak kepastian aku call  ayah Azim ,then ayah dia kata dia dah excident,ambulans dah amik dia bawak pi  hospital. ;') excident dkt padang gaung?.. hwmm.. :-<
Aku hanya mampu berdoa ja masa  tu.. tetiba  kawan aku Nisa dapat berita dari Afiq(kawan depa bertiga) yang dalam kemalangan tu ada sorang jari putus,tapi tak sure sapa n betul atau tak.. terkejut aku.takut..
Then,dalam pukul 10  lebih tu Sepupu Azim@Ustzah@Umi  angkat aku
call gtaw Azim excident and tanya nama sorang lagi kawan depa nak cari identiti  dia. Aku kata Danial Ashraff sbb umi kenal Azim dengan  Israfil.. Jadi,mestilah sorang lagi Danial Ashraffkan.
KAmi juga dapat Info yang Danial Ashraf terpelanting jauh dan kepala terhantuk dekat batu,tapi batu tu yang pecah. >,< . Ya  Allah.. Azim pulak masuk bawah lori... Israfil kepala dia terok darah dia banyakk..
Next,Esoknya aku kena sekolah dan tak ada peluang lagi nak melawat depa ber3 dkt hospital.
Ramai jugak la yang  ajak n tanya aku bila nak p melawat depa.. kalau boleh nak sngt melawat haritu tapi takboleh,mum dad aku ada hal.. Dan Harini  petang tadi baru aku p hospital dngn family aku. 
Tngk keadaan depa.depa dah siap operate.
 Tapi kami tak sempat tangk Israfil,dia dah balik... Aku dngn dua org kawan aku tngk Azim n Danial.
Kesian aku tngk Azim..Aku tak mampu nak cakap apa.dan terkeluar suara aku tu..hwm.
Then  kami p melawat  Danial dalam wad ICU. Kesian n sedih tngk dia. hope sngat dia cepat sedar dari KOMA. Aku  tak  boleh tngk  Danial lama2.. sedih... then,aku  masuk balik wad  Azim. Tngk Azim.
:') Ayah Azim kata (Depa Ingat Kepala Depa tu Keras Sangat kot tu yang Tak Pakai Helmet.) 
Aku senyum  ja.. Hanya mampu berdoa dan  tersenyum. :') Lemah Lutut jugak la tngk depa..
NasibKepala Azim tak terok. tapi calar balar gak badan dia.. luka..n jari dia la yang .....
hwmm... Israfil boleh balik sebab doktor nak bagi ingatan dia pulih d rumah. 
Kepala dia kan terok jadi  masa dia sedar,dia tak berapa nak ingat. kesian aku dngar..

Tapi. Apakan Daya, Semuanya Ketentuan  Illahi..
Kita Hanya Mampu Merancang Dan Allah yang Menentukan.
:') 
Apa3 pun doakan Supaya Depa Ber3 cepat pulih,sembuh,sihat semula..
Dan Danial Cepat Sedar Dari Koma.Depa dah nak ExamReal PMR..,
Azim- Cedera
YusmalDanialAshraf- KOMA
 MuhammadIsrafilAsri- Cedera
Hope Sangat3 Depa Cepat Sembuh... 
Nak tngk depa mcm dulu2. Nak tngk depa Sihat dan Ceria!
Doakan ya.. :')

Last,Amiklah iktibar dari kejadian yang berlaku ini. Agar kita tidak  mengulanginya lagi.. :') 

#IknowWhoI'm#
NurAmirahAzmI 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

:D